چربی حیوانی وکلسترول خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهد

27 ژانویه 2012

رژیم غذایی پیش از بارداری که حاوی مقادیر زیادی چربی حیوانی و کلسترول باشد ،می تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را دو برابر افزایش دهد.

نتایج این تحقیقات که در مجله ی the American journal of clinical Nutritionبه چاپ رسید، نشان می دهد زنانی که قبل از بارداری از رژیم غذایی مملو از چربی حیوانی وکلسترول استفاده کرده اند نسبت به زنانی که رژیم آنها حاوی مقادیر کمتری چربی حیوانی و کلسترول است دو برابر بیشتر به دیابت بارداری مبتلا می شوند .

 آنها همچنین مشاهده کردند زنانی که مصرف کلسترول آنها بیشترین میزان بوده است 45 درصد بیش از زنانی که رژیم آنها کمترین کلسترول را داشته است به دیابت بارداری مبتلا می شوند.

نویسنده ی مقاله خاطر نشان می کند که زنانی که چربی کل رژیم غذایی آنها بالا باشد یا سایر انواع چربی بجز چربی حیوانی و کلسترول polyunsaturated , monounsaturated or trans fat)) در رژیم غذایی شان وجود دارد در معرض این افزایش خطر ابتلا به دیابت بارداری نیستند.

Cuilin zhangمی گوید : یافته ها نشان داد که چنانچه رژیم قبل از بارداری حاوی چربی حیوانی و کلسترول کمتری باشد میزان ابتلا به دیابت بارداری کاهش می یابد. به گفته ی محققین : برای درک چگونگی تأثیر تغدیه ی قبل از بارداری بروی متابولیسم دوره ی بارداری و تأثیرات آن بر سلامت کودک بعد از تولد و در مراحل بعدی زندگی باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

منبع: American journal of clinical Nutrition

Volume 95, Number2, pages 446-453,doi:3945/ajcn.111.026294